BestElectricVan este o competiție unică în România, care a ajuns la cea de-a treia ediție și care este organizată de AutoExpert Media în parteneriat cu Ministerul Mediului, cu susținerea Arval ca partener principal.
București, 19 Noiembrie 2025. Segmentul autoutilitarelor electrice se află într-o etapă de dezvoltare constantă, iar oferta producătorilor devine tot mai diversificată și adaptată cerințelor companiilor din România. Best Electric Van, singura competiție din România pentru segmentul vehiculelor electrice utilitare ușoare (eLCV - Electric Light Commercial Vehicle) și-a desemnat recent câștigătorii, reflectând interesul tot mai mare pentru acest segment.
Ford Transit Courier, Ford Transit Custom și Renault Master au primit titlul de Best Electric Van 2025 în România, fiecare la categoria sa, în cadrul celei de-a III-a ediții a evenimentului. Înainte de desemnarea câștigătorilor, un juriu de specialitate, format din manageri de flotă cu experiență, care vin de la cei mai importanți actori din piață, a testat riguros fiecare model intrat în concurs, aplicând criterii obiective, inspirate din modul zilnic de întrebuințare.
Best Electric Van 2025 a avut la start un număr de 12 modele participante, ceea ce evidențiază dinamica pieței locale și interesul producătorilor auto pentru introducerea noilor generații de vehicule comerciale electrice ușoare în România. Evenimentul, organizat de AutoExpert Media în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, susținut de Arval România, având ca partener de încărcare Eldrive și ca partener logistic Bunzl România, s-a desfășurat în perioada 18-19 noiembrie, prima zi fiind rezervată testării în condiții reale de utilizare, iar cea de-a doua pentru jurizare și acordarea premiilor.
Competiția propriu-zisă a debutat la sediul Arval, partener principal al Best Electric Van încă de la prima ediție, din 2023, cu probe precum deplasarea pe un traseu de peste 300 de kilometri, condiții de drum diferite, de la cel urban la drum național și autostradă, capacitate și încărcare-descărcare marfă, dar și o probă de încărcare a bateriilor modelelor din concurs.
În momentul jurizării, criteriile luate în considerare pentru acordarea notelor au fost dimensiunile, spațiul de încărcare și sarcina utilă, ușurința încărcării cu marfă, ergonomie pentru șofer, autonomie reală, consum de energie, ușurința încărcării cu energie și prețul.
Trebuie menționat faptul că avem, în premieră, un câștigător Made in România, Ford Transit Courier fiind produs la Craiova.
În afara celor trei mari câștigători ai Best Electric Van 2025, în cadrul evenimentului au mai fost acordate următoarele premii:
- Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mica – Ford Transit Courier
- Premiul pentru eficiență a consumului la clasa medie – Maxus eDeliver5
- Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mare – Renault Master
Putem spune că marele câștigător al evenimentului este Ford, care pleacă acasă cu 3 premii din 6.
„ Chiar dacă traversăm o perioadă cu provocări, România rămâne angajată în susținerea tranziției către vehicule cu emisii reduse. Observăm o creștere a interesului pentru autoutilitarele electrice, tendință care se poate consolida pe viitor, mai ales în contextul unor eventuale reglementări suplimentare în privința accesului vehiculelor comerciale în urban. Evenimente precum Best Electric Van sunt valoroase pentru că reunesc specialiști din industrie și oferă o perspectivă realistă asupra performanței acestor vehicule în utilizare reală. Colaborarea dintre mediul privat și autorități este esențială pentru extinderea infrastructurii de încărcare și adaptarea politicilor publice la ritmul de electrificare, un proces cu potențial semnificativ pentru anii următori.”, spune Diana-Anda Buzoianu Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor din România.
„Mă bucur că suntem din nou alături de Best Electric Van și că parteneriatul nostru cu acest eveniment de referință pentru piață continuă. Așa cum am văzut din lista vehiculelor comerciale electrice înscrise în concurs, piața evoluează, inclusiv la nivelul României, iar interesul pentru această categorie este în creștere. Datele Barometrului de Flote si Mobilitate realizat de Arval Mobility Observatory, ediția 2025, arată că la nivel european, 9% dintre companii folosesc deja eLCV-uri, iar 14% plănuiesc să introducă în flotă acest tip de vehicule în următorii 3 ani. Companiile manifestă interes pentru adoptarea noilor tehnologii, iar dezvoltarea infrastructurii de încărcare rămâne un element-cheie pentru accelerarea tranziției către electrificarea flotelor. S-au făcut progrese notabile, însă există în continuare oportunități de dezvoltare pentru a susține extinderea segmentului eLCV. La Arval, susținem activ tranziția către mobilitate sustenabilă, inclusiv prin oferirea de soluții dedicate pentru electrificarea flotelor de vehicule comerciale ușoare. Venim cu propuneri personalizate, adaptate nevoilor fiecărei companii, fie că este vorba despre integrarea eLCV-urilor, digitalizarea proceselor sau optimizarea costurilor de operare”, a precizat Roxana Lupescu, Director General la Arval Service Lease România.
„Best Electric Van a devenit un reper pentru industria auto și de mobilitate din România. În fiecare an testăm vehiculele în condiții reale — trafic urban, extraurban, autostradă — pentru a oferi managerilor de flote și companiilor informații relevante și aplicabile .. Deși contextul pieței este în continuă transformare, interesul pentru vehiculele comerciale electrice este prezent și în creștere. Best Electric Van rămâne singura competiție care evaluează echilibrat performanța tehnică și aplicabilitatea comercială a eLCV-urilor”, a declarat Florin Micu, coordonatorul proiectului si CEO AutoExpert Media.
Segmentul vehiculelor comerciale electrice ușoare (eLCV) se află într-o etapă de dezvoltare, susținută de cerințele pentru livrări urbane cu emisii reduse, de reglementările privind accesul în zonele centrale și de apariția unor soluții financiare mai accesibile. Adoptarea acestor modele este vizibilă în special în domenii precum curierat, distribuție și utilități, unde companiile urmăresc optimizarea costurilor de operare și reducerea întreținerii, sprijinite de infrastructuri proprii de încărcare și, în unele cazuri, de soluții precum panouri fotovoltaice și stații rapide. Piața are potențial de creștere, pe măsură ce infrastructura și politicile de sprijin se dezvoltă.
Despre Arval:
Arval este un actor major în leasingul full-service de vehicule și specialist în soluții de mobilitate, fondat în 1989. Arval este deținut în totalitate de BNP Paribas și este poziționat în cadrul diviziei de Servicii Bancare Comerciale, Personale și Servicii a Grupului. Arval avea în leasing peste 1,82 milioane de vehicule la sfârșitul lunii iunie 2025. În fiecare zi, aproape 8.600 de angajați Arval din 29 de țări oferă soluții flexibile pentru a face călătoriile perfecte și sustenabile pentru clienți, de la grupuri corporative internaționale mari până la companii mai mici și clienți privați.
Arval este membru fondator al Alianței Globale Element-Arval. Flotele tuturor membrilor Alianței totalizează peste 4,5 milioane de vehicule în 55 de țări.
Arval a fost recompensat cu cel mai înalt nivel al medaliei EcoVadis, nivelul de platină, plasând strategia sa de CSR în Top 1% dintre companiile evaluate.
Despre BNP Paribas:
Lider în servicii bancare și financiare în Europa, BNP Paribas are activități în 64 de țări și aproape 178.000 de angajați, dintre care peste 144.000 în Europa. Grupul are poziții cheie în cele trei domenii principale de activitate: Servicii Bancare Comerciale, Personale și Servicii pentru activitățile bancare comerciale și personale ale Grupului și mai multe afaceri specializate, inclusiv BNP Paribas Personal Finance și Arval; Servicii de Investiții și Protecție pentru soluții de economisire, investiții și protecție; și Corporate & Institutional Banking, axat pe clienții corporativi și instituționali. Pe baza modelului său puternic diversificat și integrat, Grupul ajută toți clienții săi (persoane fizice, asociații comunitare, antreprenori, IMM-uri, corporații și clienți instituționali) să își realizeze proiectele prin soluții care cuprind finanțarea, investițiile, economisirea și asigurările de protecție. În Europa, BNP Paribas are patru piețe domestice: Belgia, Franța, Italia și Luxemburg. Grupul își implementează modelul integrat de banking comercial și personal în mai multe țări mediteraneene, Turcia și Europa de Est. Ca actor cheie în domeniul bancar internațional, Grupul are platforme și linii de afaceri de vârf în Europa, o prezență puternică în America, precum și o afacere solidă și în creștere rapidă în Asia-Pacific. BNP Paribas a implementat o abordare de Responsabilitate Socială Corporativă în toate activitățile sale, permițându-i să contribuie la construirea unui viitor durabil, asigurând în același timp performanța și stabilitatea Grupului.